‘Het bijhouden van alle CAO’s en voortdurende wetswijzigingen is een enorme uitdaging. Het is simpelweg inefficiënt voor ons om een medewerker in dienst te nemen voor de verwerking van salarisstroken van onze diverse klantenkring,’ legt Chris Boonstra van CBEE Clever uit. ‘Daarom hebben we ervoor gekozen om samen te werken met Comfort. Zij beschikken over specialisten die moeiteloos grote aantallen salarisstroken kunnen verwerken en volledig op de hoogte zijn van de laatste regels en voorschriften. De match met Comfort was direct goed, omdat we een gedeelde visie hebben op het gebied van persoonlijke benadering en automatisering van werkzaamheden.’
‘Ons dienstenaanbod is breed en omvat onder andere salarisadministratie, personeelsadvies en het opstellen van loonstroken voor administratiekantoren,’ legt eigenaar Erik Scholten uit. ‘Daarnaast geven we advies op het gebied van arbeidscontracten, wetgeving, cao’s en ontslagprocedures. Specifiek voor uitzend- en detacheringsbureaus hebben we onze Comfort Backoffice, waar we de volledige achtergrondtaken op ons nemen.’
‘Klanten van CBEE kunnen rechtstreeks bij ons terecht met al hun vragen over de salarisadministratie,’ vertelt Erik. ‘De vragen die ondernemers ons stellen variëren van het aantal vakantiedagen van een medewerker tot complexere vraagstukken zoals de toepassing van een cao en het indienen van een ontslagaanvraag. Ondernemers willen bijvoorbeeld weten hoe hoog de transitievergoeding is wanneer een medewerker uit dienst gaat. Ook geven we advies bij het inschalen van nieuwe medewerkers, verplichtingen rondom pensioenregelingen en cao’s. Daarnaast zijn er situaties waarin bedrijven personeel moeten laten afvloeien vanwege verminderde activiteiten. Dan willen ze weten hoe ze dat op een goede manier kunnen regelen. Kortom, we staan klaar om al onze CBEE-klanten te adviseren en ondersteunen bij uiteenlopende vraagstukken.’
Inzicht en gemak met het Nmbrs portaal
Chris vertelt: ‘Comfort maakt gebruik van Nmbrs, geavanceerde HR- en payroll-software, voor een efficiënte en foutloze verwerking van de salarisadministratie. Via een online portaal kunnen medewerkers zelf hun gegevens inzien. Bijvoorbeeld het aantal vakantiedagen. Deze zijn ook zichtbaar voor Comfort, CBEE en werkgevers. Super handig!’
‘In de salarisadministratie kun je het niet beter doen dan goed. Een salarisstrook kan simpelweg niet buitengewoon perfect zijn,’ vertelt Erik. ‘Daarom proberen we op het gebied van klanttevredenheid dat beetje extra toe te voegen. We schrijven hier bijvoorbeeld geen uren en brengen dus ook niet elk telefoontje in rekening. Onze groei komt ook voornamelijk voort uit mond-tot-mond reclame van tevreden klanten. Onlangs heb ik aan administratiekantoren gevraagd: waarom werken jullie graag met ons samen? Daaruit kwamen drie belangrijke punten naar voren: goede bereikbaarheid, betrouwbaarheid bij het nakomen van afspraken en snelle reacties op vragen. Eigenlijk beschouw ik deze punten als vanzelfsprekend.’
Meegaan met de tijd
‘We werken al een aantal jaren samen met CBEE en ik moet zeggen dat ze hun dienstverlening gewoon goed op orde hebben,’ vertelt Erik. ‘Als boekhouder – en ook in ons vakgebied- is automatisering ontzettend belangrijk. Je moet wel meegaan met de ontwikkelingen om niet achterop te raken. Ik zie veel accountantskantoren, maar ook grote administratiekantoren, worstelen met het aan elkaar knopen van verschillende softwarepakketten. Ze profileren zich weliswaar als meedenkend, proactief, maar blijven vasthouden aan traditionele facturatiemodellen en het bespreken van jaarrekeningen van een afgesloten periode.
Maar daar heb je als ondernemer toch niets aan? Je wilt je toch kunnen voorbereiden op wat er gaat komen. Welke richting je moet nemen, of juist vermijden. Ik geloof dat CBEE zich juist op deze zaken richt. Ze analyseren de markt, vergelijken jouw prestaties en houden zich op de hoogte van economische en juridische ontwikkelingen. Ze helpen je om je voor te bereiden op de toekomst, en dat is waar je als bedrijf echt iets aan hebt.’
Eigenaar | Senior Adviseur